close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך עו"ד פלילי יכול לסייע בשחרור ממעצר?

מערכת שורשיט אדר א, תשפד28/02/2024

מעצר פוגע בחירויות היסוד של הפרט ולכן יש להשתמש בו באופן מידתי. לעורך דין פלילי תפקיד חשוב בניסיון לסייע ללקוחו להשתחרר ממעצר, בין אם עד תום ההליכים ובין אם באופן זמני

תגיות:
צילום: freepik

מעצר הוא אמצעי קיצוני שנוקטת המדינה כדי להבטיח שחשוד או נאשם בפלילים לא ימלט מזרועות החוק, יפגע בחקירה או ימשיך לסכן את הציבור. אולם מעצר פוגע בחירויות היסוד של הפרט ולכן יש להשתמש בו באופן מידתי. לעורך דין פלילי תפקיד

צילום: freepik
חשוב בניסיון לסייע ללקוחו להשתחרר ממעצר, בין אם עד תום ההליכים ובין אם באופן זמני. הדרכים העיקריות שבאמצעותן יכול עורך דין פלילי לסייע בשחרור עצור הן: הגשת בקשות מנומקות לעיון חוזר במעצר, ערעורים לבתי משפט גבוהים יותר, מתן ערבויות כספיות, פיקוח אלקטרוני, ועוד. מאמר זה יסקור דרכי פעולה ויפרט כיצד הן מיושמות בפועל. והכי חשוב לזכור עורך דין פלילי יודע לנווט במורכבות מערכת המשפט ובמיוחד בתחום הפלילי, הוא ידע לבנות אסטרטגית הגנה חזקה עבור הלקוח שלו, וישאף להשיג תוצאות חיוביות והכי טובות עבורו. לכן חשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי מנוסה.

ייצוג ע"י עו"ד פלילי

ייצוג משפטי איכותי הוא קריטי למי שנעצר ומעוניין להשתחרר בהקדם האפשרי. עורך דין פלילי מנוסה יודע היטב כיצד לנווט בין החוקים והתקנות הרלוונטיים ומהן הזכויות המגיעות לעצור על פיהם. בנוסף, לעורך דין פלילי יש את הניסיון והידע המקצועי הנדרשים על מנת לגבש אסטרטגיות משפטיות יעילות שיאפשרו את שחרור הלקוח ממעצר בהקדם האפשרי ובתנאים המיטביים בנסיבות המקרה.

הגשת בקשה מנומקת לעיון חוזר במעצר
כאשר אתה מיוצג על ידי עורך דין פלילי, הוא יכול להגיש בקשה מנומקת בכתב לבית המשפט שהורה על מעצר, ולהסביר בבקשה מדוע יש לשקול מחדש את החלטת המעצר לאור נסיבות חדשות שהתבררו או טעויות ושגיאות שנפלו בהחלטה המקורית.

דיון נוסף בפני שופט לצורך שחרור בערבות
עו"ד פלילי יכול לבקש דיון נוסף בפני שופט, גם אם כבר נדחתה בקשה לשחרור על ידי שופט אחר קודם לכן. בדיון זה עורך הדין יוכל לטעון, כי יש לשחרר את מרשו בערבות כספית או בתנאים מגבילים.

בניית תיק חזק
על מנת להגדיל את הסיכויים להצליח במאמצים לשחרור ממעצר, חשוב שעורך הדין הפלילי יבנה תיק איתן ומגובש היטב עבור הלקוח. זה כולל איסוף מסמכים תומכים, הכנת תצהירים נדרשים, בניית טיעון משפטי מוצק על בסיס פסיקה וחקיקה, וגיבוש אסטרטגיה ברורה. תיק חזק ומנומק הוא מפתח חיוני להצלחה בשכנוע בתי המשפט לשחרר עצור, ועורך דין פלילי איכותי יודע כיצד לבנות אותו נכון.

ערעור על החלטת בית משפט השלום
במידה ועורך דין פלילי מייצג אתכם, ניתן להגיש ערעור מנומק לבית המשפט המחוזי על החלטה של בית משפט השלום בנוגע להארכת מעצר, המטרה היא לבטל את הארכת המעצר ולזכות בשחרור הלקוח.

עתירה לבית משפט גבוה יותר כנגד המעצר
ניתן להגיש עתירה לבית משפט מחוזי או לבית המשפט העליון במקרה שיש ספק בדבר חוקיות המעצר. עו"ד פלילי מנוסה ידע כיצד לנסח עתירה שעשויה לשכנע את בית המשפט הגבוה יותר לבטל את המעצר ולשחרר את מרשו.

שיתוף פעולה עם מומחים
לעיתים, כדי לחזק את הטיעונים למען שחרור ממעצר, יהיה צורך להיעזר בחוות דעת מקצועית של מומחה בתחום רלוונטי. לדוגמה, פסיכיאטר או פסיכולוג אשר יוכל להעיד על מצבו הנפשי של העצור, או מומחים אחרים אם החקירה נוגעת לעבירות ספציפיות. שיתוף פעולה עמם יסייע לעו"ד הפלילי להרכיב תשתית ראייתית תומכת.

הצעה להפקדת ערבות כספית לשחרור
עו"ד פלילי יכול להציע לבית המשפט, כי הלקוח או בני משפחתו יפקידו סכום כסף ניכר כערבות, שיוחרם במידה והלקוח יפר את תנאי שחרורו. זו חלופת מעצר אפקטיבית במקרים מסוימים.

בקשה למעבר למעצר בית בפיקוח אלקטרוני
אם עורך דין פלילי מייצג אתכם, ניתן לבקש מעבר למעצר בבית תוך פיקוח הדוק באמצעות צמיד אלקטרוני או אמצעי מעקב אחר. זוהי חלופת מאסר פחות מגבילה עבור העצור.

טענה למעצר בניגוד לדין או שלא כדין
אם נפל פגם בהליך המעצר או שהמעצר אינו עומד בדרישות החוק, עו"ד פלילי יכול לבקש לבטלו מעיקרו מחמת הפגם. זוהי טענה משפטית מהותית שעשויה להביא לשחרור ממעצר.

פגיעה בזכות העצור להליך הוגן וסביר
עו"ד פלילי יכול לטעון כי ההליכים שהובילו למעצר או להארכתו פוגעים שלא כדין בזכותו של העצור להליך משפטי הוגן וסביר, וכי יש לתקן פגיעה זו באמצעות שחרורו ממעצר.

לסיכום
מאמר זה מתעמק בתפקידו של עורך דין פלילי בסיוע לאנשים המבקשים שחרור ממעצר. מהבנת התהליך המשפטי, הכנת בקשות ערבות ועוד. לעורך דין פלילי מגוון אפשרויות חוקיות לסייע ללקוחו העצור לצאת לחופשי, גם אם באופן זמני או בפיקוח. באמצעות בקשות מנומקות היטב, עתירות לבתי משפט גבוהים יותר, הצעות לחלופות כמו ערבות כספית או מעצר בית וטיעונים משפטיים תקיפים, ניתן במקרים רבים לשכנע את בית המשפט לשחרר עצורים או למצער לשפר את תנאי מעצרם. ייצוג מיומן של עו"ד פלילי הוא לפיכך קריטי לסיכויי הצלחה במאבק על חירותו של אדם המוחזק במעצר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה